Hódmezővásárhely, 2018. május 10-12.
A kiállítás az UBM jó hírét erősítette
A Brit Kiállításszervezők Szövetsége (AGO) véleménye szerint ma már világszerte a szakkiállítások – és nem a vásárok – a legkeresettebbek. Itt nem az érékesítés, az eladás, a vásárlás a cél. A vonzerőt az újdonságok, az előremutató módszerek, lehetőségek, irányzatok felmérése, a figyelemfelkeltés, a márka iránti bizalom, a jó hír erősítése, mindezek nyomán a piacszerzés, a későbbi eladás, a kapcsolatépítés lehetősége és a versenytársak figyelése, feltérképezése jelenti a vonzerőt.
A szakkiállítás a legköltséghatékonyabb marketingeszköz – állítják a szakértők.
Ennek ismeretében, az UBM alapos helyzetelemzés és költségkalkuláció alapján készült Vásárhelyre.
Márkastandunk
Standunk arculata és kulturált üzemeltetése az UBM névjegye.
A szakmabeliek értékelése szerint a kiállításunk márkánkat azonosító, vizuálisan megragadó, a megszokottól eltérő, számos új, látványos, figyelemvonzó elemmel bővült.
„Ismerd termékeidet, bízzál bennük és elkötelezetten hirdesd előnyeiket.” – szól a Pr-tanács.
A kiállításon ez volt a zsinórmértékünk!
A partnereink szerint
A három napon közel 500, szívesen látott partnerünk látogatott el hozzánk. A cégünk vezetői mellett szaktanácsadó gárdánk is az érdeklődők rendelkezésére állt.
A partnereink véleménye szerint a látványos, mégis mértéktartó, visszafogottan elegáns standunk, az információszolgáltatás, a legfrissebb szakmai tudnivalókat közreadó kiadványaink, (amelyekben elterjesztésre érett új módszereinket, takarmányainkat, szolgáltatásainkat mutattuk be) a szakmai figyelem, az udvarias, szíves vendéglátás, az üzleti tárgyalásokhoz a kapcsolatok építéséhez kulturált lehetőséget teremtett.
Érdeklődést felkeltő, vitatni való téma bőven akadt. Az UBM több mint 500 takarmányfélesége, köztük a gyakorlatra érett, legújabb színvonalas innovatív ajánlatai, a sertésgenetika kimagasló eredményei, mind, mind kiváló témái voltak a szakmai, baráti eszmecseréknek.
A világ élvonalában
Az ország legrangosabb nemzetközi állatkiállítása most is a genetika-, a tenyésztőtudomány világszínvonalú eredményeiről szólt. Mintegy 400 szakmai kiállító – állattenyésztő, agrárszolgáltató – mutatta be termékeit a több tízezer szakmai látogatónak és a nagyközönségnek. Itt volt mindenki, aki az állattenyésztési piacon és háttériparában számít. A genetikai értékek szerint a fajták között aligha lehet hitelt érdemlően sorrendet felállítani – mindegyik populáció kiváló. A hazai nemesítésű, illetve a hagyományos magyar fajták mellett a világfajták uralták a kiállítást.
A show-bírálatokon nagy tekintélyű, elfogulatlan külföldi és hazai szakértők mondtak véleményt. A világszínvonalú holstein fríz bemutatót már megszoktuk. E fajta laktációs termelésének átlaga, országosan eléri a 10 ezer kilogrammot. A húsmarha kiállítás tovább gazdagodott. Érzékelhető, hogy az ágazat pár éve fölívelő szakaszban van; javul a közgazdasági helyzete, ennek köszönhetően növekedett a húsmarha-létszám és vele együtt a kiállítási szándék is.
A sertésbemutató a törzstenyészetek egyre nehezebb helyzetére is felhívta a figyelmet. Sokan, a tenyésztés helyett, az árútermelést választják. Emiatt egyre kevesebb az esély e fajta színvonalas kiállítási megjelenésére.
A sertés bírálata nem annyira látványos, mint a szarvasmarháé. Alapja a pontozásos rendszer és a végső sorrendet a származás, valamint a szülők teljesítménye nagymértékben meghatározza.
A sertésbemutatóra, az érdeklődésre a fellépő afrikai sertéspestis rányomta a bélyegét. A sertéságazat újabb nagy erőpróba előtt áll.
A juh-törzstenyésztetek száma növekedett, ami a kiállítás színvonalán is tetten érhető. A licitáláson jó áron keltek el a felajánlott állatok. A hagyományos juhnyírási bemutató most is sláger téma volt.
A szépséget, a kecsességet, az erőt képviselő a lovak most is az érdeklődés, a bemutatók főszereplői. A kiállításon most már évek óta, a történelmi, védett lófajtánk a nóniusz, a gidrán, a furioso-north star (a három mezőhegyesi fajta) és a lipicai jelenik meg. Dicséretes genetikai értékvédés. A Furioso North Star fajta Nemzetközi Fesztiváljának rendezése azért is előrelátó szakmai gondolat, mert e védett történelmi lófajtánkból egyre kevesebb van az országban, megmentése, génkapacitásának bővítése, hasznosítása alapvető feladat.
A jubileumi kiállítás számvetésre is alkalmat kínált és – például – ráirányította a figyelmet az elmúlt 25 év állatlétszám változásaira is.
1994-ben több mint ötmillió sertést, közel egymillió szarvasmarhát, 1,3 millió juhot és 81 ezer lovat tartott nyilván a Központi Statisztikai Hivatal. Ma a sertéslétszám nem éri el a 3 milliót, a szarvasmarhák és juhok száma 10 százalékkal, a lovaké pedig harmadával kevesebb mint 25 éve volt.
Több, mint elgondolkodható!
A szakmai programokat a korszerűség és a hagyományőrzés igényével szervezték. Az állattenyésztés helyzetét, jövőjét, esélyeit körvonalazó előadások sora hangzott el. A digitális és online hálózat, valamint kiadvány a korszerű információ-szolgáltatást segítette.
A kiállítás régen kinőtte regionális szerepet. Ma az ország legrangosabb állattenyésztési kiállítása, a gyakorló gazdák hagyományos találkozó helye, mert állattenyésztők szervezik – állattenyésztőknek!
Fehér Károly – Wellesz Tibor
A rangos kiállításszervező cég szerint
A sikeres kiállító titka
Sokak szerint legköltséghatékonyabb marketingeszköz a kiállítás. Természetesen ez csak akkor igaz, ha keményen meg is dolgoznak a sikerért. Az első lépés, hogy a kiállító hívja fel magára a figyelmet. A Center for Exhibition Industry Research felmérése szerint a sikeres kiállítók 83 százaléka küld ki előzetes tájékoztatót jelenlegi és potenciális partnereinek – lehetőleg valamilyen személyes üzenettel.
– A megjelenés a cégek stratégiájától függ. Elsősorban azok alakítanak ki látványos, nagy standokat, akik hosszabb távon szeretnék erősíteni cégük arculatát. Az egyedi megoldások között most leginkább az emeletes standok és a különböző forgó-mozgó tornyok a jellemzők. Az álljon a standon, akinek a legtöbb ismeretanyaga, tapasztalata és kapcsolata van a várhatóan érkező látogatókkal – szól a szakmai tanács.
– Legalább ilyen fontos, hogy mindenkire odafigyeljünk. Egy prospektusgyűjtő bácsikáról kiderült, hogy egy szakmai szervezet elnöke. Egy egyetemista pedig pár év múlva döntéshozó menedzserré válhat. Az álruhás királyfi minden kiállításon ott van. Ha nem ismerjük fel, a legjobb, ha mindenkiről azt feltételezzük: Ő az.