Hódmezővásárhely, 2019. május 9-11.

NAGYDÍJUNK – AZ ÉRTÉKTEREMTŐ UBM ÚJABB ELISMERÉSE

23 – köztük 11 takarmányozási és állategészségügyi, valamint 12 agrárinformatikai és tartástechnológiai – színvonalas pályázat került a bírálóbizottságok elé.

Az UBM Feed pecsenye- és hízott kacsa tápsorok fejlesztéséért, a fajtaspecifikus táplálóanyag szükségleti értékek- és emésztési együtthatók meghatározásáráért, a legmagasabb pontszámmal, egyhangú döntéssel, az ország legrangosabb kiállításán érdemelte ki a NAGYDÍJAT!

Standunk a névjegyünk

Ma már világszerte a szakkiállítások és nem a vásárok a legkeresettebbek. Itt nem az értékesítés, az eladás, a vásárlás a cél. Az újdonságok, az előremutató módszerek, lehetőségek, irányzatok felmérése, a figyelemfelkeltés, a márka iránti bizalom, a jó hír erősítése, mindezek nyomán a piacszerzés, a későbbi eladás, a kapcsolatépítés lehetősége és a versenytársak figyelése, feltérképezése jelenti a vonzerőt. (Brit Kiállításszervezők Szövetsége, AGO)

A szakkiállítás a leghatékonyabb marketing eszköz – állítják a szakértők.

Mindezek figyelembevételével és az elmúlt évi kiállítás tapasztalatai, tanulságai nyomán – mondhatni – folyamatosan készültünk a mostani seregszemlére.

Mérlegeltünk, kalkuláltunk: milyen kapcsolat- és piacépítési lehetőségeket kínálhat, hogyan illik cégünk profiljába a rendezvény? Költségtervet készítettünk. Standunk arculatát formáltuk. Felújítottuk fotó- és filmtárunkat. Előközvetítésen követtük a kerelőszentpáli üzemünk avatását láthattuk. Termékkatalógussal, szórólapokkal, információhordozókkal, sajtóanyaggal, korszerű technikai eszközökkel, vendégváró hangulattal készülünk a kiállításra. Nagy gondot fordítottunk partnereink meghívására, illő fogadására, protokoláris ügyeinkre.

Végül is: a cégünk döntéshozóitól elfogadott részletes ütemtervvel, forgatókönyvvel felkészülten érkeztünk a kiállításra (ez nem az a feladat, ahol nagyvonalúak lehetünk).

UBM  ahova érdemes betérni

Kiállításunk márkánkat azonosító, vizuálisan megragadó, a megszokottól eltérő, új, látványos, figyelemvonzó elemmel bővült.

„Legyél mértéktartó és igényes. Ismerd termékeidet, bízzál bennük és elkötelezetten hirdesd előnyeiket.” – szól a PR tanács.

A kiállításon ez volt a zsinórmértékünk! Ott volt mindenki, aki információval szolgálhatott: igazgatóságunk tagjai, szaktanácsadóink, a részterületek szakértői.

A három napon közel félezer, szívesen látott partnerünk, vendégünk látogatott el a partnerbarát környezetünkbe.

Partnereink mondták

Elismerő vélemények szerint a látványos, mértéktartó, visszafogottan elegánst standunk, az

információszolgáltatás, a legfrissebb szakmai tudnivalókat közreadó kiadványaink (amelyeken elterjesztésre érett új módszereinket, takarmányainkat, szolgáltatásainkat mutattuk be) a szakmai figyelem, az udvarias, szíves vendéglátás, az üzleti tárgyalásokhoz, a kapcsolatok építéséhez kulturált lehetőséget teremtett.

Érdeklődést felkeltő, megbeszélni, vitatni való téma bőven akadt. Az UBM több mint 500 takarmányfélesége, köztük a gyakorlatra érett, legújabb színvonalas innovatív ajánlatai, a sertésgenetika kimagasló eredményei, az állattenyésztés helyzetének, jövőjének, támogatási rendszerének megvitatása, a nagydíjunk hátterének megbeszélése, mind, mind kiváló témái voltak a szakmai, baráti eszmecseréknek, a kapcsolatépítésnek.

UBM Party

Május 9-én este – immár hagyományosan – a szegedi Hungi Vigadóba, az UBM Partyra hívtuk, vártuk partnereinket, vendégeinket.

Fergeteges hangulat, több mint 500 vendég. Együtt örülünk közös sikereinknek.

Világszínvonalú állatbemutató

Az állattenyésztés nyolc ágazata, a ló-, a szarvasmarha-, a sertés-, a juh-, a kecske-, a baromfi-, a díszbaromfi-, a nyúltenyésztők, a halászat, vadászat, valamint az állattenyésztéshez és hozzá kapcsolódó növénytermesztés szakiparának képviselő, mutatkoztak be.

Ezúttal is sikeresen!

Az ország legrangosabb nemzetközi állatkiállítása most is a genetika-, a tenyésztőtudomány világszínvonalú eredményeiről szólt. Több mint 500 szakmai kiállító – állattenyésztő, agrárszolgáltató – mutatta be termékeit a több tízezer szakmai látogatónak és a nagyközönségnek. Itt volt mindenki, aki az állattenyésztési piacon és háttériparában számít.

A genetikai értékek szerint a fajták között aligha lehet hitelt érdemlően sorrendet felállítani – mindegyik populáció kiváló, nemzetközi színvonalú. A hazai nemesítésű, illetve a hagyományos magyar fajták mellett a világfajták uralták a kiállítást.

A látványos szarvasmarha show-bírálatokon nagy tekintélyű, elfogulatlan külföldi és hazai szakértők mondtak véleményt. A bemutatott holstein fríz fajta laktációs termelésének átlaga, 10 ezer kilogramm feletti.

A húsmarha-kiállítás tovább gazdagodott.

A sertésbemutató a törzstenyészetek egyre nehezedő helyzetére is felhívta a figyelmet. Az ágazat szerkezetváltás előtt áll: átalakult a szabályozás, módosultak a költségek, drágult a takarmány és a munkaerő, csökken a támogatás, az afrikai sertéspestis súlyos gondokat okoz. Sokan, a tenyésztés helyett, az árutermelést választják.

Gazdag a juhtenyésztés fajtaválasztéka. A licitáláson jó áron keltek el a felajánlott állatok.

A hagyományos juhnyírási bemutató most is sláger téma volt.

A szépség, kecsesség, erő, tenyésztőkultúra, genetikai érték és hagyományőrzés: a lovak most is az érdeklődés, a bemutatók főszereplői. A kiállítson már évek óta a történelmi, védett lófajtánk a nóniusz, a gidrán, a furioso-north star (a három mezőhegyesi fajta) és a lipicai jelent meg. Dicséretes genetikai értékvédés.

A szakmai programokat az időszerűség igényével szervezték. Az állattenyésztés helyzetét, jövőjét, esélyeit körvonalazó előadások sora hangzott el. Állategészségügyi-, igazgatási-, gazdaságossági-, támogatási kérdések szerepeltek a programokban – hangsúlyosan ráirányitva a figyelmet a környezettudatos, a fenntartható állattartás sürgető tennivalóira.

A digitális és online hálózat, a kiadványok sora, a korszerű információ-szolgáltatás segítette a programokat.

A vásárhelyi rendezvény az újkori állatkiállítások kultúráját gazdagítja. Az esemény régen kinőtte regionális szerepét. Ma az ország legrangosabb állattenyésztési kiállítása, a gyakorló gazdák hagyományos találkozó helye, mert állattenyésztők szervezik – állattenyésztőknek!

A kiállítás – első alkalommal az őszi Budapesti Országos Mezőgazdasági- és Élelmiszeripari (OMÉK) „előrendezvényeként” – az ország legnagyobb szakmai találkozójává fejlődött.

Jelentős szakmai- és közönségsikerrel!

F. K.

AZ UBM NAGYDÍJ ÉS HÁTTERE

Nagydíj (2) kicsi

Az UBM Feed – Pecsenye és hízott kacsa tápsorok fejlesztésével fajspecifikus táplálóanyag szükségleti értékek- és emésztési együtthatók meghatározásával érdemelte ki a Nagydíjat – szól a bírálóbizottság tömör értékelése.

 

AZ UBM a kacsák legfontosabb takarmány-összetevőit, a tényleges aminosav emészthetőségi értékeket elsőként határozta meg.

A K+F kutatást a keszthelyi Georgikon Karral együttműködésben végezték. A mulard- és a pekingi kacsa táplálkozásélettani sajátosságai alapján meghatározták az optimális súlygyarapodáshoz szükséges metabolizálható energia szinteket (ME). Ezzel a hús- és a májtermelés hatékonyabbá tehető, javuló értékmérő tulajdonságok mellett kisebb az egységnyi termék előállítási költsége.

Mindezek alapján, speciális hőkezelési eljárással olyan tömőtápot fejlesztettek ki, amelyek etetésével a kukorica- és a búza fehérje-, valamint keményítő tartalma könnyebben emészthető, ami növeli a táp metabolizálható energia tartalmát. Kísérletekkel kimutatták, hogy a takarmányértékesítést elsősoran a limitáló aminosavak tényleges emészthetősége határozza meg az energiaszintekkel összehangoltan.

Az eredmény: hatékony kacsamáj- és kacsahús termeléshez szükséges környezetkímélő tápsor összeállítása.

Biztos nemzetközi színvonalú háttér

Az UBM ingergazdag, kutató-, fejlesztő-, innovatív-, értékteremtő környezete az újítás, jelesen a nagydíjas termék felépítésének biztos alapját veti meg.

A magyar takarmányipar dinamikusan fejlődő, elismert nagyvállalata világszínvonalú technológiával dolgozó gyáraival, szakmai-, szellemi-, technikai-, technológiai-, genetikai-, kereskedemi erőforrásaival, partner kapcsolati tőkéjével kereken 500, kiváló minőségű márkaterméket gyárt és kínál ár-értékarányon.

A piac keresi és szívesen fogatja az UBM termékeit.

A kimagasló teljesítményt elismerő Nagydíj ezt a nemzetközi színvonalú termékskálát gazdagítja.

A rangos zsűri

Dr. Wagenhoffer Zsombor Ph.D – ügyvezető igazgató, Magyar Állattenyésztők Szövetsége (MÁSZ)

Dr. Annaházi László – ügyvezető, ANIPHARMA Kft.

Dr. Sallai László – a Szegedi Tudományegyetem

MGK Növénytudományi és Környezetvédelmi Intézet docense

Az Állattenyésztési Termékdíj pályázatot először 19 éve, 2001-ben hirdették meg.

A takarmányozás, állategészségügyi témakörben az idén 11pályázat érkezett.

Az egyedülálló értékmérők döntöttek.

A zsűri minden kategóriában sorrendet állított fel. A Nagydíjat az a cég kapta, amelynek pályázata mindegyik között a legtöbb pontszámot szerezte.

A követelmények

Az értékelés évek óta e jól bevált módszer szerint történik.

Hat követelmény alapján 1-5 pontot adva minősítik a pályázatokat.

  • eredet (mennyire hazai az ötlet, a cég, a technológia, a gyártás)
  • életkor (mikor vezetik, vagy vezették be a terméket a piacra)
  • időszerűség (a temék, az ölet, a módszer stb. mennyire időszerű)
  • innováció, újszerűség, egyediség
  • tudomány (eredmények tudományos alátámasztása)
  • referencia (kik használják, mennyire elterjedt a piacon)

A második UBM Nagydíj

Az UBM az Alföldi Állattenyésztési Napokon 2019-ben a második NAGYDÍJÁT nyerte.

2014-ben az UBM – MA-KA közös pályázatát, a szemes búzát tartalmazó tápsorait ismerték el NAGYDÍJJAL.

Azóta évente több mint 3 millió broilert- és 100 ezer kacsát ezzel a takarmánnyal nevelnek kiváló eredménnyel, hatékonyan.

F.K. -W.T.

stand_front_01

stand_eletkep_07

ubm_partnerfal_01

agroinform_interju_02

boci_vodor

This post is also available in: Román Horvát Szlovák Lengyel Szerb